
Çocuk edebiyatı; çocukların hayal gücü ve düşünme yetisini, dil zevki ve estetiğini, söz varlığı ve dil becerisini, kendisini ifade edebilme ve çevresini anlama yeteneğini geliştiren önemli bir araçtır. Çocukların insanı, evreni, kültürleri, coğrafyaları, yaşam biçimlerini, bakış açılarını ve kendilerini keşfetmelerini destekleyerek dünyayı daha iyi anlamalarını ve yaşama aktif katılımlarını sağlar. Bu sürece öğretmen de yazarak eşlik eder.
Öğretmen ve çocuk, edebiyat zemininde buluşur. Öğretmen, çocuklar için oradadır; çocuklar da öğretmenin kendi dünyasında yaşattığı ve büyüttüğü "çocuk" için. Bu etkileşim her iki tarafı da besler ve geliştirir. Bu yüzden öğretmenin kalemiyle çocuk edebiyatı ayrı bir önem kazanır. Çünkü o, her daim okur kitlesiyle içi içe; onların duygu ve düşünceleriyle çepeçevredir ve bu sebeple onların gönüllü tercümanıdır.Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda eğitim-öğretimin her aşamasında Türkçenin etkili kullanılmasına yönelik becerilerin kazandırılması ve çocuk edebiyatı alanında eser vermiş öğretmenler ile yazarların bir araya getirilmesi amacıyla Bakanlığımız tarafından 12-13 Mayıs 2025 tarihlerinde Ankara'da "Çocuk Edebiyatı Öğretmen Kongresi" düzenlenmesi planlanmıştır.
Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün 12-13 Mayıs 2025 tarihleri arasında Ankara'da gerçekleştireceği "Çocuk Edebiyatı Öğretmen Kongresi"ne tüm öğretmenler davet edildi.Bilgilere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
/meb_iys_dosyalar/2025_01/16115816_kongrekilavuzu.pdf